18.06.2007 - medyatava.net

İnternetin hızla etkinleşmesi, özellikle YouTube un bütün dünyada büyük rağbet görmesi, Geleneksel TV yayıncılığında büyük bir bölünme yarattı ve rekabeti daha da zorlu hale getirdi. Günümüzde televizyon kanalları, internete kaçan seyircileri ve dolayısıyla reklam gelirini geri kazanmak için ciddi ciddi yeni çözümler arıyorlar. Bu amaçla çok geç kalmadan kendilerini internet dünyasına entegre etmeye çalışıyorlar.

Geleneksel TV yayıncılığı sadece seyirciler için değil, bu TV kanallarına program yapmış yapımcılar için bile cazibesini yitiyor. Pek çok televizyoncu, klasik TV yayıncılığını geride bırakıp, internet üzerinden bir şeyler denemeye çalışıyorlar. Örneğin Amerikan Apprentice programının yapımcısı Mark Burnett İngilizcede dünyanın 6. popüler sitesi olan ve milyonlarca üyesi bulunan Myspace.com’da yayınlanmak üzere interaktive bir politik show üzerinde çalısıyor. İsmi İndependent (Bağımsız) olan bu showun 2008’in başlarında yayına girmesi hedeflenmiş.

Medya pazarındaki bu gelişmenin bir sonucu olarak CNN ve YouTube kuruluşları da gelecekte artacak işbirliklerinin temelini oluşturacak bir projeye imza attilar: İki tarafın ortaklaşa hazırlayacağı bir açık oturum programı projesi bu.

CNN’in yakışıklı anchorlarından (Kendisi masa başı anchor değil, yeri geliyor kamerasını kapıp kuzey kutbu senin Hindistan benim geziyor) Anderson Cooper, YouTube üzerinden ilki Temmuz’un 23’ünde gerçekleştirilecek iki bölümlük bu yeni ”açık oturum” programını sunacak.

Bu programda Amerikan başkan aday adayları bir araya getirilecek ve adaylar çoğunluğu gençlerden oluşan internet kullanıcılarının sorularını yanıtlayacaklar.

Açık oturumun ilkinde Demokrat Parti’nin başkan adayları bir araya gelecek. İkincisinde ise Cumhuriyetci Parti’nin başkan aday adayları…

Fakat bu defa politikacılar, anchorların sorduğu soruları değil, YouTube fanatiklerinin bu web sitesine yükledikleri video görüntülerinde sordukları soruları cevaplamak durumunda kalacaklar.

CNN yetkilileri, bu programın CNN için bir sıcrama noktası olacağına inanıyor.

Her iki kurumun üst düzey yetkililerine göre bu gelişme ulusal polik tartışmalarda demokratikleşmeye olanak sağlayacak. Ancak YouTube a teslim edilen soru videoları CNN editorlerinin süzgecinden geçirilerek başkan adaylarına iletilecek!

Not: Ünlü internet trafigi ölçüm şirketi Alexa’nın verilerine göre YouTube Turkiye’de en çok takip edilen 4. web sitesi (1. Google Türkiye, 2. Microsoft Network –MSN- 3. Windows Live). Diliyorum Türk CNN’i bu verilerden ve yukarıdaki haberden etkilenir ve belkide bu projeyi daha ileriye taşıyacak girişimlerde bulunur.

edit post

Comments

0 Response to 'INTERNET TELEVİZYONCULUĞU, ABD SEÇİMLERİNDE ETKİSİNİ GÖSTERMEYE BAŞLADI'